Jak opravit prasklý nárazník snadno a rychle?
Objevili jste prasklinu na předním nebo zadním nárazníku? Ne vždy musíte hned investovat do celého dílu. V tomto článku vám poradíme, jak prasklinu opravit a jak ušetřit i v případě, že potřebujete nový nárazník.
Nesvěříte-li své auto do rukou mechanika, ale pustíte se do opravy prasklého nárazníku sami, bude se vám hodit náš přesný návod. A věděli jste také, že použité autodíly vám pomohou ušetřit?
Jak opravit prasklý nárazník v domácí dílně? Vyzkoušejte svařování
Drobné povrchové škrábance snadno vyřešíte speciálními pastami, praskliny už si ale žádají větší zásah. S vhodným vybavením je však zvládnete opravit i sami. Osvědčenou metodou je svařování. Páječka plast jednoduše nataví a pevně spojí. Na opravu nárazník sundejte z vozidla, obě části praskliny očistěte, přibližte je k sobě a nahřátou páječkou je svařte dohromady. Začněte vnější stranou dílu, poté se přesuňte na tu vnitřní.
Postižené místo můžete během svařování posílit přidáním kousku plastu. Využít můžete i speciální spony, které pomohou zcelit hlavně širší praskliny. Nakonec místo vyhlaďte brusným papírem se zrnitostí 120, následně 220, 300 a poté okolo 500, přeleštěte a případně přelakujte.
Další možnosti: Horkovzdušná pistole či lepidlo
Kromě páječky můžete použít i horkovzdušnou pistoli, která funguje podobně. Opět potřebujete kousek materiálu navíc. Ten během tavení praskliny vpravujte dovnitř tak, aby se mezera dobře zacelila. Poté odstraňte přebytek materiálu a použijte brusné papíry. Nárazník montujte zpět až za 24 hodin, kdy už je materiál dobře spojený.
U menších prasklin můžete jako alternativu vyzkoušet speciální lepidlo na plastové nárazníky a jiné části karoserie. Před lepením nezapomeňte prasklinu dobře očistit a odmastit z obou stran. Na závěr nechte lepidlo dobře zatvrdnout.
Pokud je prasklina opravdu velká, může být jediným řešením výměna části nárazníku nebo celého dílu. I tady můžete ušetřit – stačí vsadit na použité autodíly, které svou funkci plní stejně dobře, jako ty zbrusu nové.
Ochrana nárazníku brání nepříjemným škrábancům i prasklinám
Spoustě škrábanců, vzniklých například během parkování, lze jednoduše předejít. Stačí, když zadní i přední nárazník doplníte speciální ochranou. Chrániče mají nejčastěji formu samolepicích lišt, které upevníte snadno sami; některé větší je nutné přimontovat. Za pár korun se tak vyhnete nepříjemnostem v podobě odřeného laku.
U kvalitně opraveného prasklého nárazníku se nemusíte bát ani toho, že by vaše auto neprošlo příští technickou kontrolou.
Další články

Jak poznat špatný alternátor v autě? Sledujte chování kontrolky
Co je alternátor a jak funguje? Jak poznat, když se rozbije? Jaké poruchy jsou nejčastější? A co signalizuje kontrolka? Odhalte potíže s alternátorem včas…

Druhy světel u auta a v jakých případech je používat
Od roku 2006 je v Česku povinné mít rozsvícená světla u auta i přes den. Druhů světel ale najdeme víc než jen klasická potkávací. V závislosti na aktuální…

Autem nově i bez dokladů. Jak se mění povinnost řidiče v roce 2024?
„Dobrý den, vaše doklady, prosím!“ Tak tuto otřepanou větu už byste při silniční kontrole nově slyšet neměli. Od 1. ledna 2024 totiž platí novela silničního…

Jak vyměnit vnitřní i vnější zpětné zrcátko? S trochou šikovnosti to zvládnete raz dva
Máte uražené vnější zrcátko? Prasklo vám u něj sklo? Nebo se vám uvolnilo vnitřní zrcátko? Pusťte se do výměny svépomocí – není to raketová věda a díky návodu…

Motor zní jako bruska, máte vysokou spotřebu paliva? Zkontrolujte si turbo
Je to skvělý pocit. Potřebujete zvýšit rychlost třeba při předjíždění. Přišlápnete plynový pedál, auto zrychluje a nejednou zabere turbo dmychalo. Výkon…

Prémiová paliva: jaký mají vliv a vyplatí se je tankovat?
Šofér stojí před stojanem, přešlapuje a váhá. Měl by natankovat klasické palivo, na které jezdí už roky, nebo tentokrát sáhnout hlouběji do kapsy a zkusit…